FANDOM

HUOM!
Tämä artikkeli, käännös tai niiden osa on vasta keskeneräinen, ja sitä ei ole saatettu loppuun. Koska artikkeli on kesken, kaikenlainen apu sen parantamiseksi on tervetullutta.

Brom.jpg
Brom Holcombsson
Elämäkerralliset tiedot
Syntynyt

124 -129 BBRW (Kolme vuotta Morzanin jälkeen)

Kuollut

0 ABRW

Ruumiilliset tiedot
Laji

Ihminen

Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Hopeat

Silmien väri

Siniset (elokuvassa ruskeat)

Ihon väri

Vaalea

Poliittiset tiedot
Mestarit

Oromis, Glaedr

Oppilaat

Eragon

Brom oli lohikäärmeratsastaja jonka lohikäärmen Valapatot surmasivat. Hänen lohikäärmeensä oli sininen naaras, jonka nimi oli Saphira. Aluksi hän oli hyvin kiintynyt Morzaniin, mutta lohikäärmeensä kuoltua, hän surmasi kolme valapattoa, mukaanlukien Morzanin ja otti tämän miekan, Zar'rocin. Hän oli yksi Vardeneiden perustajista. Myöhemmin hän asettui Carvahaliin asumaan. Kun Arya lähetti epätoivoisena Saphiran munan Carvahalin luokse, sen löysikin Eragon joka oli Selkärankavuoristossa metsästämässä. Kun Brom sai tietää Eragonin olevan lohikäärmeratsastaja ja Eragonin koti paloi sekä Garrow kuoli, hän päätti liittyä pojan kostoretkelle Ra'zaceja vastaan, opettaakseen häntä Muinaisessa kielessä ja taistelutaidoissa. Kirjassa hän sai surmansa Seithr-öljyyn kastetusta Ra'zacin tikarista, mutta elokuvassa hänet tappoi varjo Durza Gil'eadissa.

NuoruusMuokkaa

Lohikäärmeensä kuolemaMuokkaa

Vardenien perustaminenMuokkaa

Matka Eragonin kanssaMuokkaa

Kuolema=Muokkaa

Brom kuoli ra'zacin seithr-öljyssä kastettuun tikariin.

EsiintymisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki