FANDOM

HUOM!
Tämä artikkeli, käännös tai niiden osa on vasta keskeneräinen, ja sitä ei ole saatettu loppuun. Koska artikkeli on kesken, kaikenlainen apu sen parantamiseksi on tervetullutta.

Perillinen on yhdysvaltalaisen Christopher Paolinin kirjoittama fantasiasarja, jonka ensimmäinen osa Eragon (kirja) julkaistiin vuonna 2002 ja uudelleen vuonna 2003. Perillinen kertoo nuoresta Eragonista ja hänen lohikäärmeestään Saphirasta. Tapahtumat sijoittuvat fantasiamaailma Alagaësiaan. Sarjasta on vuoteen 2008 mennessä julkaistu kolme osaa. Neljännen kirjan nimi on vahvistamaton samoin julkaisuvuosi mutta kanteen tiedetään tulevan vihreän lohikäärmeen kuva jonka nimi on Greeny.

Perillinen fantasia sarjasta on tehty myös elokuva.

EragonMuokkaa

Metsäsätysreissullaan Eragon löytää munan, josta kuoriutuu Saphira. Galbatorix kuitenkin haluaa munan itselleen takaisin, koska olihan muna hänen(selviää Brisingrssä) ja lähettää heidän peräänsä kätyreitään. Eragon ja Saphira pakenevat Brom apunaan ja päätyvän vihollisen kaupunkiin josta paon aikana heidät vangitaan ja Brom kuolee lävistettynä tikariin yrittäessään pelastaa Eragonin hengen. Eragon ja Saphira pääsevät karkuun Eragonin velipuolen Murtaghin avulla ja vapauttavat vankilasta Aryan, joka on haltia. Tämä opastaa mielikosketuksen avulla Eragonille miten päästä Throndheimiin, ainoaan edes vähän lähellä olevaan paikkaan, josta saattaisi löytyä Aryalle elintärkeää lääkettä, tämän kidutuksen jäljiltä oleviin kammottaviin vammoihin. Kirjan lopussa Eragon, Saphira ja Murtagh, jonka he saivat mukaan vain olemattomilla lupauksilla, saapuvat Throndheimiin jossa käydään myös taistelu Galbatorixin urgaleita vastaan.

EsikoinenMuokkaa

BrisingrMuokkaa

Kirja 4Muokkaa

Neljäs kirja tulee olemaan viimeinen Perillinen-sarjan kirja. Alunperin Paolin aikoi kirjoittaa vain kolme kirjaa, mutta huomasi että kolmannesta kirjasta tulisi liian pitkä, joten hän päätti kirjoittaa vielä neljännen kirjan. Tämän kirjan julkaisupäivää, eikä myöskään nimeä tiedetä vielä.

HenkilötMuokkaa

PäähenkilötMuokkaa

Päähenkilöille läheiset sivuhenkilötMuokkaa

SivuhenkilötMuokkaa

SijainnitMuokkaa

Katso myösMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki